zaterdag 29 januari 2011

Duinjuwelen

Vandaag de wandelroute Duinjuwelen gelopen in het AWD



De wandeling begint in de Zilk,de plek waar ik niet vaak mijn wandelingen in het AWD begin.
Gisteren een prachtige zonsopkomst en dacht vandaag de mooie plaatjes te kunnen maken en daar leek me de Zilk een mooie plek voor.
Helaas viel het vandaag wat tegen.
Had ook niet verwacht veel Damherten tegen te komen maar na de eerste meters was het al raak.


 Verder nog wat in de verte en tussen bomen gezien,maar moeilijk vast te leggen.
De schapen waren er ook weer vroeg bij




De wandeling ging ook een stuk over het strand waar het nog erg rustig was.
Allen de drieteenstrandlopers waren druk in de weer.




Aalscholver
 Kuifeend
 Brilduiker
 Grote Zaagbek
 Wilde zwaan
 Meerkoet
Kwam op een plek dit (Paddestoelen?) tegen,geen idee wat het is.


Al met al een mooie wandeling,die ook  gelopen kan worden zonder het stukje strand.
Wat mijn na deze keer de voorkeur heeft,je blijft dan in het AWD.
Voor mensen die niet vaak op het strand komen is het de moeite waard om het strand te pakken.




2 opmerkingen:

  1. Mooie serie Arjen!
    Jammer dat de zon niet mooi opkwam.
    Ik weet ook niet welke paddenstoel dit is...wat een aparte!
    Mooi met rijp erop.
    Je hebt een flink end gelopen.
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie serie Arjen
    Je hebt een mooie roeten gelopen en veel gezien.
    Groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen