dinsdag 22 maart 2011

Blokje om

Afgelopen zondag was het weer lekker weer voor een flinke wandeling,dit keer weer door de polders.
De wandeling begon in Montfoort en is op ontrack.nl te downloaden,zoek naar "Blokje om".
Het is een wandeling van 20km die in tekorten is tot 17km maar dan mis je wel het mooiste stuk vind ik.
Een groot gedeelte gaat over graspaden en over smalle fiets padden slecht een klein stukje op een fietspad naast een autoweg.


Montfoort het begin van de wandeling

De tocht bestond weer uit verschillende soorten wandel padden,soms wat lang maar het was altijd genieten.









Onderweg kom je nog langs een mooie uitkijk toren,je moet dan niet de verkorte route lopen.

Panorama van 2 foto's vanaf de toren

Ook maar eens de filmpje van gemaakt vanaf de toren.


Bij de uitkijktoren een stuk water waar veel te zien is aan vogels ,soms wel wat ver maar prachtig om te zien en te horen.





Ook wat hazen gespot,helaas wat te ver weg.

Zendmast van Lopik

Kieviet
 Grutto
 Nijlgans
 Verweg verscholen een zilver reiger
 Ook hier weer een Buizerd
 Kwikstaart
 Koolmees
 Winterkoninkje
Gans


Fuut

 Een groep scholeksters.
Een mooie wandeling veel over graspaden en daar hou ik van.
Het viel me op dat ik dit keer wat meer wandelaars tegenkwam het was dan ook ideaal wandelweer.

5 opmerkingen:

  1. Nou dat is een stevige wandeling, 20 km. Je hebt wel veel verschillende vogels gezien onderweg. Het vogeltje met het vraagteken is een winterkoninkje. Het is een klein vogeltje, datje kunt herkennen aan zijn opstaande staartje.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke wandeling. Wij houden ook van lopen over graspaden of zandwegen, asvalt vind ik niet fijn om op te lopen (ik ben geen Nijmeegse vierdaagse wandelaar). Jij laat toch steeds weer verrassende wandelgebieden zien. Veel variatie aan vogels, ik zag dat Gonnie het vraagteken al had ingevuld, het winterkoninkje, herkenbaar aan het opstaande staartje. De kwikstaart is de witte kwikstaart. (er is ook een gele).

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt Gonnie en Ghita ik de vraagteken veranderd in winterkoninkje.
    Groet Arjen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Arjan
    Wat een prachtige wandeling heb je weer gemaakt.
    Ik wandel ook graag, alleen tot ongeveer 9 Km, en dan vaak klompenpaden e.d.
    Je ben wel heel veel verschillende dieren tegen gekomen, en op de foto kunnen zetten.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Arjen
    Wat een ruimte...Aan je filmpje is duidelijk de uitgestrektheid te zien..
    Wat een wandeling..
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen