zaterdag 5 maart 2011

Oude Zederik

Vandaag weer een route door de polders gelopen.
De route Oude Zederik loopt door de polders Achthoven en Lakenveld.



 Het gebied heeft mooie vergezichten


De paden 








Onderweg veel vogels gezien en gehoord  maar soms te ver weg (o.a Kieviet en Buizerd)

Zilverreiger
Koolmees
 Zwaan

 Grote Canadese Gans
 Grauwe Gans
 Sneeuw Gans?
 Fuut
 Kuifeend


 Nijl Gans
 Schapen  en Geiten  in de polder

Het voorjaar komt langzaam op gang


 Hoewel deze Paddenstoel meer aan de herfst doet denken.
Niet alle bomen hebben de stormen overleeft.




 Ik heb weer genoten van deze route door de polder waar nu het voorjaar voorzichtig begint te komen.
Naast het AWD gaat het de komende tijd ook vaak polders worden,mocht er nog tips zijn voor wandelen in de polder altijd welkom.

5 opmerkingen:

  1. Hallo Arjen,

    Je laat hier een mooi en duidelijk beeld zien van wat er allemaal voor moois te zien is in de polder. Fraai in beeld gebracht.

    Nog over die opname van mijn Roodborstje, dat is geen doorn maar een soort van kuifje. Die is zo schijnbaar ontstaan door het zoeken naar insecten op de grond, en het vochtige weer.
    Ik heb ook nog wel andere foto's van deze RB waaraan je het duidelijker kan zien.
    Iig. bedankt voor je reactie.

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Arjen

    Mooie polder foto's, ook mooi weergegeven.

    gr.Jelle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Arjen
    Mooi gebied dat polder landschap en je foto’s zijn weer erg mooi.
    Mooi vast gelegen op je blog.
    Groetjes Herman

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie polder serie, lekker veel vogels gezien. De katjes vind ik heel mooi, daar wil ik ook nog wat van fotograferen, dus ik zal ook binnenkort de polder ingaan, ook voor de weidevogels.

    Groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Arjen
    Heerlijk zo'n polder wandeling..Ik moet er nodig ook eens naar toe (De Polder)..Maar ja..Ik wil zoveel...Helaas ontbreekt het mij aan tijd..Anders ging ik er elke dag op uit.
    De omgevallen boom is mooi om te zien..
    Maar ook de katjes..Geeft een beetje het voorjaarsgevoel.
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen