woensdag 9 maart 2011

Polders bij Woerden

Afgelopen zondag toch maar weer een wandeling door de polders gemaakt.
Ditmaal de polders rond Woerden,ook dit is was weer een gps route van ontrack.nl.
Deze is daar te vinden onder de naam Boerinn in het gras.
De start is bij het station van Woerden maar al heel snel ben je in de polders,en kun je over smalle bruggetjes en vlonders door de weilanden,dat betreft het eerst deel.
Er is voor dat deel  ook een alternatieve route langs het fietspad en helaas volgde ik die met de gps dus dat ga ik een keer overdoen.
Het grootste stuk gaat door weilanden en over een smal dijkje terug naar woerden.

Weer veel vogels gezien maar hier viel me op weinig ganzen.
Veel zilver reigers gezien in dit gebied.
 

 De zilverreiger is niet zo scherp maar zafg bij thuiskomst dat er ook een haas op stond en dat maakt hem wel weer leuk.
 Ook waren hier wat vogels die ik zaterdag niet aantrof.
Scholekster
 Kieviet
Wulp

 De zwanen waren er natuurlijk ook
 Fuut

 Haas


Ook kom je langs de De Boerinn een soort van recreatie  terrein waarna deze tocht vernoemd is denk ik.
Op het terrein staat een toren waar je mooi over de polders kunt kijken.
Uitzicht vanaf de toren.

Uitzicht vanuit de weilanden.
 Het dijkje terug naar Woerden
 Gans in een parkje
 Koren molen "De windhond"


Een mooie wandeling,jammer dat ik aan het begin de alternatieve route heb genomen maar wel een rede om het nog eens over te doen.

6 opmerkingen:

  1. Hallo Arjen

    mooi blog, maar is de Grutto niet een Wulp.
    En daarom nog mooier.

    gr.jelle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn er toch mooie plekjes in Nederland Arjen!
    Die polders die je bewandelt zijn schitterend en je hebt er weer mooie plaatjes van laten zien.
    Mijn broer woont in Woerden maar ik heb nooit in die omgeving gewandeld, moet ik toch eens gaan doen.
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie serie afwisselende foto's daar in de polders.
    Zie dat je veel gps routes heb staan op trip, kan je die ook downloaden?

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie polderwandeling, en de weidevogels laten zich weer volop zien, leuk hoor.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi polderlandschap, toch weer heel anders dan mijn omgeving. Wat zie je daar veel verschillende weidevogels. Mooi hoor. Zal wel een flink windje staan vandaag, hopelijk was het bij je wandeling rustiger.
    Groeten Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Arjen,

    Leuke serie en voor mij zeker een gebied om in de nabije toekomst te bezoeken.
    Ik heb het idee dat je gecorrigeerd bent met 1 foto en dat je in eerste instantie daar wulp bijgeschreven had en dat later veranderd hebt in grutto.
    Het is echter wel een wulp, te herkennen aan de naar beneden gebogen snavel.
    De grutto heeft een rechte snavel en is ook niet zo gevlekt als de wulp.
    Het juiste antwoord is dus Wulp!

    Ik heb je oudere berichten even doorgekeken en vind de manier waarop jij blogt erg interessant.
    Het is weer eens iets anders, met allemaal prachtige tips voor mooie gebieden en wandelingen begeleidt met mooie foto's.
    Ik ga je zeker volgen, want het brengt mij op nieuwe ideeen en dan hoef ik het mooi niet zelf uit te zoeken ;-)

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen