maandag 18 april 2011

Beverweertse Broeken

Zondag weer eens langs de polders gelopen.
De route begint bij NS station Driebergen-Zeist en gaat over verharde en onverharde wegen.
Er zitten prachtige stukken tussen over smalle paadjes en dito plankjes over slootjes.
Ook waren er stukken bij die nu al aardig aan het dichtgroeien waren.




 De eerste leuke paadjes kom je tegen langs de kromme Rijn.

Langs dit gedeelte staan fruit bomen wat nu een mooi in bloei staat.


Tussen de fruitbomen een wei met herten en lama´s


 Over mooie bruggen
 Prachtige wegen
 Onder een lage brug
 Even uitrusten tussen de paardenbloemen

 Hier ook mijn enige vogel plaatjes gemaakt


Vervolgens een groot stuk van de klompenroute gelopen.
  Smalle plankjes

 Dicht gegroeide paadjes het is er allemaal te vinden.
Dit zijn de stukken die ik zoek prachtig.
















 Veel plantjes in bloei gezien langs de route ook veel van deze foto´s mislukt marco wil nog niet echt lukken met de powershot sx210.
 Kikkertjes in de sloot

 Koe in de wei (met gezwel aan zijn poot)
 Konijntjes
en aan het eind nog een heidepark
 Het was een echte lentegevoel wandeling.
Een mooie wandeling zeker de stukken langs de kromme Rijn en de klompenroute.
Tips voor zulke routes zijn altijd welkom.

5 opmerkingen:

  1. Hoi Arjen
    Prachtige route heb je gelopen met een deel klompenpad.
    Weer allemaal mooie foto's erbij, en nu ook vogels en een kikker op de foto gekregen.
    Ik loop ook elke week een wandeling, en vaak klompenpaden tot ongeveer 10 km, en dat is voor jou te weinig denk ik.
    Kan je wel een paar routes aanbevelen, en heb ze ook op gps, maar ze zijn nooit meer dan 10 km.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Arjen
    lekere foto's om naar te kijken top.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi verslag van je wandeling met prachtige foto`s.
    Het is erg mooi daar.
    De paardenbloem van onderaf gefotografeerd vind ik TOP!
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk om hier doorheen te struinen.
    Mooi verslagje met prachtige foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Arjen, ik kom hier toevallig zo voorbijgezapt en heb me gelijk als volger aangemeld. Leuke site heb je met mooie foto's. Ik kan hier nog leuke tips voor wandelingen opdoen zie ik.
    groetjes,Marianne

    BeantwoordenVerwijderen