maandag 4 april 2011

Koninklijk Wild Sporen

Afgelopen zaterdag werd een mooie dag voorspeld en om er van te genieten een stevige  gps wandeling uitgezocht.
Het is een wandeling over de veluwe geworden met als mooie titel "Koninklijk Wild Speuren"
Een mooi tocht van 24km maar helaas geen wild tegengekomen.
Wel veel Sporen van wild gezien vandaar de titel.




Wandelen in het Kroondomein Het Loo


De wandeling begon in Hoog Soeren waar je al snel in de bossen bent.




Er word bij de Uddels heide explosie en munitie geruimd dus op de paden blijven.

Dit pad loopt keurig langs het gebied.
Maar dan volgt de route maar dan moet ik toch de route op een andere manier vervolgen.
Handig dat je een gps bij je hebt kun je wat makkelijker een alternatief vinden. 
Het alternatieve pad was op de gps kaart duidelijk te zien maar in de praktijk wat minder.
Uddels Heide







 Een mooi hoog uitkijkpunt

38 bronzen boomstronken meer info
 




 Achter in de plas een paar manderijn eenden.




Het was een wandeling die zeker nog een de moeite waar is om gelopen te worden al is het maar om dan wat meer wild te zien.
De zon prachtige natuur en het gezang van de vogels maakte het een geslaagde dag.
Nog even handig om te weten,het gebied is niet toegankelijk van 15 november tot 25 december in verband met  de brons

7 opmerkingen:

  1. Hoi Arjen
    Het Loo...Een pracht van een gebied zo te zien..Helaas geen wild...Want dat maakt zo'n gebied aantrekkelijker.als je daar dan b.v. Reeën tegen zou komen..
    Heeft het misschien ook te maken met de tijd?..
    Ik denk als ik het zo bekijkt..Dat er heel vroeg in de morgen daar bij het watertje..Wild te spotten valt..
    (Komt daar de afdruk van de Ree vandaan?)
    De manderijn eenden zijn gaaf..
    Al met al..Weer een heerlijke wandeling in het Loo.
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterende beelden Arjen, lijkt mij een leuke plek om te wandelen.
    Ik zie dat je een gebakken eitje hebt gevonden, daar lijkt het tenminste een beetje op?
    Ik vind dat je foto`s mooie kleuren hebben, hier houd ik van, niet dat schreeuwende.
    Tot de volgende keer,
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterende beelden Arjen.
    en een mooi gebied.
    'groetjes Herman

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb daar ook dagen gewandeld op zoek naar dat koninklijke wild, maar helaas ook zonder iets te zien. Neemt niet weg dat je mooie natuur hebt kunnen vastleggen. Prachtig gebied.
    groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gebied om te wandelen, jammer dat je geen wild gezien hebt.

    gr.Jelle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beste wandeling was dat van 24 Km en dan geen wild tegen gekomen.
    Maar wel mooie beelden van de natuur waar je gelopen heb, heb daar ook eens een deel van gelopen.
    Heb ook altijd mijn gps bij me, kan ik tenminste mijn auto terug vinden

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachitg gebied. Dit moet helemaal mooi zijn als de hei straks in bloei staat.
    Een stevige wandeling trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen