zondag 10 april 2011

Tiengemeten

Al heel lang wilde ik eens naar het eiland Tiengemeten en zaterdag was de dag.
Het heeft mijn verwachtingen meer dan waar gemaakt wat een schitterend eiland.
Met de eerste pont van 8 uur,met 3 andere was het nog niet druk.
Het Eiland is van natuurmonumenten vaartijden en andere info is hier te vinden.
Ook een leuke site om eens te bezoeken ishttp://www.tiengemeten.com/
Had vandaag wel last van de muggen en dat is op sommige foto's terug te zien.


Vroeg in de ochtend het was nog rustig bij de pont


 


Bij aankomst op het eiland verwelkomt met een fazant






 


 en een klein stukje verder de torenvalk







Vliedberg heb een filmpje gemaakt staat hier



 Veel van deze hekjes die naar begraast gebied leiden.
Veel vogels gezien maar niet altijd op de foto kunnen zetten
Kuifeend
 Veel Ganzen in het gebied


 Reiger
 Bergeend
 Zwaan
 Grauwe gans
 Tjiftaf
 Zilverreiger

 4 zilverreigers
 Rietgors
 Moeilijk te zien ik denk een kiekendief
 Buizerd

 Scholekster
Schotse Hooglanders zijn er ook veel te vinden.





Mooi gebied om te wandelen met prachtige natuur








Op verschillende plekken zijn vogelschermen neer gezet




Wachten op de pont het is nu wat drukker


Het was een prachtige dag op Tiengemeten die ik vaker ga bezoeken.
Een aanrader voor wie van natuur vogels en wandelen houdt.
Ik had eerder op de avond een blog gemaakt maar daar was na het filmpje niks van te zien.
Van het filmpje een link gemaakt

6 opmerkingen:

  1. Hoi arjen
    erg mooi die vazand maar die torenvalk vind ik top erg mooie foto's.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gaaf gebied Arjen.
    Leuk om daar beelden van te zien.
    Mijn lijstje waar ik ook een keer naartoe wil wordt steeds langer.
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel...Heel veel moois gezien/gefotografeerd..
    Heerlijk om zo in de natuur te wandelen en dan zoveel dieren..vogels zien (en moois)
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tiengemeten, staat ook op mijn lijstje (maar per OV niet bereikbaar), lijkt me een prachtgebied. Jouw serie is ook erg mooi, vooral de fazant, die springt er echt uit,maar ook de torenvalk en de hooglanders doen het goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk blog over een plek waarvan ik ook al tijden denk 'daar moet ik eens heen!' Nou, zo te zien moet ik dat ook echt gaan doen, wat is het mooi daar!
    groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Arjen,

    Ik was/ben ook van plan om naar dit eiland te gaan in Zuid-Holland, alleen had ik geen idee wat ik daar kon verwachten. Je laat door middel van je foto serie een mooie en goede indruk achter. Veel verschillende vogels gezien, wat me enorm aanspreekt, vooral de Zilverreigers. Ook de roofvogels in de lucht heb je vrij genomen.

    Ik ga zeker weten nu een keer richting dat natuurgebied.

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen