maandag 30 mei 2011

AWD Camera Test

Zondag even een paar uur de harde wind getrotseerd om mijn nieuwe camera te testen in het AWD.
Was al een tijdje aan het kijken voor een nieuwe body en nu was mijn keuzen voor een mooi prijsje te koop.
Het moest een niet te grote en zware body zijn met veel mogelijkheden en het is de Canon 600D geworden.
De foto's in jpg gemaakt normaal doe ik het in RAW maar had zaterdag een paar opnames gemaakt die Photoshop element 8 niet kan lezen. Helaas is (komt?) er ook geen update voor. Wordt dus element 9 kopen daar is wel een update voor de camera.
De eerste 3 foto's gemaakt met sigma 17-70



Bij de Moeflons de Sigma 170-500 er opgezet was benieuwd hoe deze oude lens het op een nieuwe camera zou doen.


Nog even geprobeerd een libele op de foto te krijgen viel wat tegen met de wind.

Even bij de vossen plek geweest en hij was er.


Vlakbij een vink



Ook nog even langs de aalscholvers.




En toen weer richting Panneland
Vlakbij Panneland bij het nieuwe kanaal kwam ik deze (rugzak)vos tegen.
Zo dichtbij de uitgang nog nooit een vos gezien.


De meeste foto's gemaakt op f8 met auto iso
Ik ben niet ontevreden met de eerste resultaten.Het grote voordeel voor mij is het grote info scherm waar de instellingen makkelijk af te lezen en snel kan aanpassen.

6 opmerkingen:

  1. Hallo Arjen,

    Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Je laat mooie beelden zien van de AWD. Fraaie landschap opnames. De Aalscholvers ook altijd leuk om te zien zoveel bij elkaar. En het droog maken van hun vleugels. Ja de Vossen opnames, ik ben er nog steeds jaloers op. Een vos steeds dichterbij de uitgang....hoop niet dat ze daar ook al gevoerd worden.

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je een nieuwe camera hebt, gefeliciteerd!
    Is vast nog even wennen aan de knopjes maar dat komt vast goed.
    Ik vind de foto`s wat aan de lichte kant.
    Grappig om te zien dat de Vos haar wintervacht verliest.
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Arjen
    Heerlijk zo'n nieuwe camera..En dat moet even wennen..Ik heb er niet zoveel verstand van..Dus verwacht van mij geen technische tips :)
    Je wandeling was mega groot...En je bent moie dingen tegen gekomen.
    Het valt me op dat de vos (panneland) er wat magertjes uitziet..De Moeflon met lammetje is ook erg leuk...(moet ik ook weer eens naar toe)
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is ineens dan weer heel anders fotograferen, maar het is je aardig gelukt. Mooie foto's van de vos. En een prachtig landschap met die donkere wolken! groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Arjen,
    Weer op pad geweest in de AWD en met een nieuwe camera.
    Ziet er allemaal prima uit en de vos is altijd leuk om vast te leggen.
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Arjen,
    Wat fijn een nieuwe body. Zal wel even wennen zijn. Het valt me op dat de foto's met de sigma aan de lichte kant zijn. De eerste 3 niet.
    Je bent allerlei moois tegen gekomen. Vossen blijven geweldig.
    Veel plezier met je nieuwe camera.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen