dinsdag 7 juni 2011

Dagje Oostvaardersplassen

De dag na Hemelvaart een lange dag OVP gedaan.
Om 5:30 was ik bij het info centrum het doel vandaag wat vossen te zien de grote groepen edelherten,Konikpaarden en  Heckrunderen en natuurlijk de vele soorten vogels.
Ook was ik van plan de vele uitkijkpunten en vogelhutten te bezoeken.
Het laatste is aardig gelukt alleen het stuk bij Natuurinformatiecentrum De Trekvogel ben ik niet geweest.
Met de GPS een overzicht gemaakt van de vogelhutten en uitkijkpunten.
Overzicht nabij Infocentrum.
Gehele gebied.
Op weg naar kijkhut de Zeearend veel vogels gehoord en gezien een paar kunnen vastleggen.
Zilverreiger

 Winterkoning
 Specht

Bij de Zeearend aangekomen viel het vandaag een beetje tegen de grote groepen dieren die je vaak ziet waren er vandaag niet een enkele damhert die het ook doorhad dat er naar haar gekeken werd.
Doorgelopen naar de andere Kijkhutten  waar nog een enkele Hert en
 Konikpaardenrond liep
 Kraai


 Hout duif
 Witte Kwikstaart
 Van uit De Kluut geen idee wat dit voor soort eend is
 Er is ook veel vis tezien


 Bij veel Kijkhutten zitten nu ook zwaluwen met jongen
Bruine Kiekendief

Onderweg op verschillende plaatsen wat bloemetjes gefotografeerd     






 Libelle

Konikpaarden

 Zwaluw bij  kijkhut de Grauwe Gans
 Nog wat vogels onderweg

 Aan het begin van de avond nog even naar de grote Braambuld geweest om te kijken of de kudde edelherten en runderen terug waren maar helaas
Nog maar weer eens naar Kijkhut De Grote Zilverreiger geweest eerder op de dag niet veel te zien maar nu waren er 5 Lepelaars en het licht vor de de Boerenzwaluw was nu ook beter.





Ook even de video gedeelte van de camera geprobeerd  Lepelaar
Alle foto's gemaakt met de Sigma 170-500 ik heb nu wel met Lightroom de foto's tot 1 stop onderbelicht.

Het was een lange dag Oostvaardersplassen veel gezien ,grote kuddes en de vos hebben zich niet laten zien vandaag.Binnenkort misschien dit weekend al  nog eens een bezoekje brengen.

9 opmerkingen:

  1. Hoi Arjen,

    Leuke GPS informatie ;-)
    Het OVP is een mooi gebied en er is genoeg te zien daar. Mooie platen en prima vastgelegd! Het veulen de zwaluw zijn mijn favo's.
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Arjen
    mooie serie van de OVP en wat eb je veel gezien.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Arjen
    Een geweldige serie uit de OVP..Wat een heerlijk gebied is het toch ook..Ik krijg gelijk de kriebels..al was het maar om de zwaluwen te fotograferen.
    Het damhert is trouwens een edelhert hinde.
    En je konik veulentje ja top.
    Ook die vissen heb ik boven het water uit zien springen (was er toen met Greet) maar we kregen ze niet op de foto.
    Ook de Lepelaars..slobeenden..en de Zilverreiger.. Tja..zo kan ik nog wel even door gaan :)
    Mooie dag in de OVP
    Gr Henk Bos

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Arjen,
    Je heb wel heel veel gezien toch, al heb je geen grote kuddes gezien.
    Ben er een tijd geleden ook geweest, wel kuddes gezien maar veel minder vogels.
    Het is weer een prachtige serie geworden.
    Is het mogelijk om een gps bestandje te sturen van al die kijkhutten.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo zie je maar dat je met een pittige telelens nog een heel eind komt in de OVP. Het heeft een leuke, afwisselende serie opgeleverd. Jammer dat de kuddes net niet daar waren waar jij was, groetjes albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Arjen,

    IK dacht dat ik jouw blog al volgde, maar zag steeds geen nieuwe blog van je verschijnen. Blijkt dus dat ik de volg knop niet had ingedrukt.

    Mooie opnames gemaakt vanuit de OVP. Vooral de laatste serie foto's zijn fraai, en dan met name die Zwaluw. Die kon je dan mooi van dichtbij nemen. Ook de Lepelaars is natuurlijk altijd mooi om te zien. Leuk dat filmpje ook. Ik zag laatst een hele groep Lepelaars foerageren...snel lopend door het water, was komisch gezicht. Ik had dat moment inderdaad moeten filmen. De Eenden die je hebt vastgelegd zijn Slobeenden.

    Ik kan vanaf nu je blog beter in de gaten houden.

    Fijn lang weekend!

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vergat te zeggen, dat je de wegvliegende Grote Zilverreiger ook goed hebt weten vast te leggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een lekkere gevarieerde serie. Je laat zo mooi zien hoe rijk aan vogels dit gebied is. Ook de konikspaarden en edelherten heb je mooi gespot. Erg leuk vond ik de foto van de jonge zwaluwen. Ik zou daar echt helemaal los gaan, zo lief. Een prachtgebied, jammer dat het best ver hiervandaan is en dat je er met OV gewoon niet komt.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Arjen,

    Wat een afwisseling laat je zien. Helemaal geweldig om lepelaars te zien en zwaluwen. Ook het veulentje van de konikpaarden is natuurlijk erg vertederend.

    groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen