woensdag 15 juni 2011

OVP Zeearend en IJsvogel

De plaatjes van de vorige blog waren allemaal gemaakt op blekken waar ik meestal kom als ik naar het OVP ga.
Wilde in de middag nog naar wat voor mij nieuwe hutten gaan  had er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in daar nog wat  te zien maar maar bij vogelhut de Lepelaar heb ik de rest van de middag doorgebracht.
Nog nooit zo lang in een vogelhut vertoeft als vandaag van  1 uur tot bijna 8 uur.
Bij aankomst werd er verteld dat de zeearend hier nu was en net achter het eerst eiland zat.
Met de verrekijker het eiland afspeuren of ik hem kon vinden,beginnen de camera's te ratelen een IJsvogel







En dan laat de Zeearend zich ook zien


Hij vliegt naar het tweede eiland wat voor de camera eigenlijk te ver weg is.
Dan gaat hij in zijn favoriete boom zitten. 
 



 Dan gaat hij vliegt hij plots op om een Aalscholver te grijpen

 Het gebeurd natuurlijk altijd als je net even niet oplet en het is ver weg maar een crop laat de bek van de Aalscholver zien.
Na hem een tijdje onderwater te hebben gehouden en waarschijnlijk dood is probeert hij weg te vliegen wat niet echt lukt.
Met wat moeite komt hij bij het eiland




 Zwaan komt langs en kijkt even naar de moeite die de Zeearend moet doen voor zijn voedsel

 Dan heeft hij hem op de kant en vedwijnt achter de bosjes
 Dan vliegt hij weg van de plas en er was hoop dat hij naar een nest vloog voor ons een mooie plek om te fotograferen  hij schijnt daar wel eens te zitten maar helaas.

Had net me tas weer op rug om te vertrekken toen de arend weer terug kwam.


 Ondertussen kwam de IJsvogel ook zo af en toe voorbij.

 En dan na langt wachten vloog hij van ze boom naar het eerste eiland


Als hij dan eindelijk op een mooie plek zit is het te donker om mooie paatjes te maken




Een mooie middag  gehad die ik niet snel meer zal vergeten een Zeearend en een IJsvogel op een plek fantastisch gewoon.
Helaas zat de Zeearend wat ver weg voor mooie plaatjes maar vond dit een geweldige ervaring.
Zal wel snel weer naar deze vogelhut terug keren.

8 opmerkingen:

  1. Hallo Arjen,
    Wat een ervaringen op 1 dag. De ijsvogel staat er keurig en kleurig op. De zeearend is eigenlijk te ver weg, maar wat een momenten om mee te maken. Dat moet fantastisch zijn.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Arjen,
    Je heb echt een geweldige dag gehad.
    Prachtig de ijsvogel zo op de foto te zetten, vanuit een vogelhut en dan ook nog eens een zeearend die komt kijken,wat een belevenis.
    Dan wil je bijna niet meer weggaan.
    Geweldige foto's,

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Arjen,
    geluks vogel wat een mooie opnamens van de OVP.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hai Arjen,

    Dat was zeker afgelopen zondag, he?
    Het was mijn bedoeling om daar ook naar toe te gaan, want ik weet dat daar een 2de jaars zeearend zit. Helaas kon ik niet, maar ik zie hier nu wat ik gemist heb. Prachtig.
    Ik had ook van anderen begrepen, dat er 4 ijsvogels waren. Een paartje met 2 jongen.
    Wat zal jij een dag gehad hebben!

    groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super zeg, een ijsvogel en de zeearend. Dan kan je dag toch al niet meer stuk.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. He Arjen,
    Die ijsvogel staat er goed op! Heb je ook van hem genoten zonder camera? Mooie ervaring om dat met de zeearend ook mee te maken! Leuke platen zijn eruit gekomen, en zulk soort momenten gebeuren altijd te ver van je vandaan!

    Groet,
    Leon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Arjen,

    Wat een top dag heb jij gehad. Dit is echt genieten. Je ziet het al aan je foto's. Zo'n bijzondere waarneming...Zeearend en dan ook nog eens met vangen van een prooi. Ondanks de afstand is het toch wel gaaf om te zien, en laat je ons mooi meegenieten zo.

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een late reactie, maar doordat ik hier zondag ook geweest ben, wilde ik deze serie nog eens zien. Een superdag had je! Ik kan me goed voorstellen dat je daar zó lang gezeten hebt, de zeearend is dan wel erg ver weg, je hebt hem toch maar gezien, en dan met die aalscholver, geweldig.
    Ijsvogeltje ook super natuurlijk, ik heb hem zondag ook gezien, was er erg blij mee.
    groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen