dinsdag 12 juli 2011

AWD met de gerepareerde lens

Vorige week kon ik mijn lens weer ophalen maar bij de winkel aangekomen konden ze hem niet vinden.
Maandag een telefoontje dat hij nog bij de reparatie afdeling lag dus zaterdag nogmaals naar de winkel maar nu terug met lens.
Zondag middag even tijd dus naar het AWD gereden om er wat foto's mee te maken..
Alle foto's gemaakt met de canon 70-200 op de vos foto na allemaal met tussen ring.
Niet ver van Panneland zag ik een vos op het pad lekker van de zon te genieten.
 Wilde er rustig naar toe lopen maar achter me kwam er een jogger aan waardoor hij er snel vandoor ging

Vandaag de wandeling gebruikt om wat macro's te maken.Door de wind viel het niet mee.









 Het is lastig om uit de hand scherpe plaatjes te maken maar met 2 hieronder ben ik erg tevreden.





Het is een leuke bezigheid macro fotografie een statief zou handig zijn maar loop er niet graag mee.
De gorillapod besteld lijkt me handig en is makkelijk mee te nemen.

11 opmerkingen:

  1. Hoi Arjen,

    Die vos loopt volgens mij op de kippendellen.
    Ze is vrij tam als je niet hard aan komt rennen dan :-)
    Mooie foto's en de tussenring lijkt prima te werken.
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi arjen,
    Zo te zien werkt de lens weer, de vos staat er mooi op.
    De macro foto's zijn ook mooi, welke canon lens 70-200 heb je.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je lens weer gemaakt is Arjen, doet het weer goed zo te zien.
    Je macro`s ook mooi, zèker van de Juffer die een soortgenoot opeet!
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Arjen,
    Mooie ontmoeting met de vos. Jammer dat er dan net op dat moment een jogger aan komt. Dat had ik toen ik een os met prooi in haar bek zag. Dan baal je wel even.
    Fijn dat je lens gemaakt is, want je wil hem natuurlijk graag hebben als je op pad gaat.
    Mooie macro's.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed dat je lens weer operationeel is Arjen.
    Mooie macro foto's heb je gemaakt.
    Tip voor je macro's, gebruik een zelfontspanner of de tijdvertraging van je camera in combinatie met je statief, elke beweging is nadelig voor je foto's.

    Groeten,
    Ron

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij macro kun je eigenlijk niet zonder statief. Als je er eenmaal mee gewerkt hebt, wil je niet meer anders, want je ziet echt het verschil. Een alternatief (voor de kleine plantjes) is de rijstzak (een linnen reclametasje met daarin een plastic zak met rijst of zonnebloemzaad of vogelzangzaad of bonen voldoet uitstekend). Maar ook zonder statief heb je toch een aantal geslaagde foto's. Leuk de SintJansvlinder op de wilde tijm! Groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Arjen
    Tja..die joggers..Maar ja..je heb'm..
    En de macro's..Dat is altijd leuk om mee bezig te zijn...Maar instellingen veranderen is wel eens gevaarlijk..Als er opeens wat wild te zien is.
    Zo heb ik eens in de macro stand foto's genomen van jonge vossen..(allemaal mislukt)
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Arjen

    kom viavia op je blog, heb eens even rondgekeken, mooie macro's hoor

    Mijn ervaring is dat als ik vroeg op pad ga ik altijd een statief meeneem, niet alleen voor makro, je moet iets meer nadenken over je compositie maar geeft je toch veel scherpere foto's in het vroege licht, als ik snel wil fotograferen gebruik ik hem als monopod

    Ik ga je blog volgen

    Groetjes
    André

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Arjen
    Fijn dat je lens weer gemaakt is je hebt er weer mooie foto's mee gemaakt.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Altijd lekker als je lens weer gemaakt is. je kan dan ook niet wachten om meteen op pad te gaan, daarbij is de AWD natuurlijk een super plek om hem uit te testen.

    Je vos is natuurlijk weer een fraai moment. Ik snap niet waarom ik dat nou nooit meemaak?

    Ook je macro opnames zien er goed uit.

    Groeten en fijn weekend.

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie variatie van macro en de omgeving van de AWD. Die wind is al wekenlang spelbreker, ik heb ook moeite met de macrofoto's. Bij jou zijn ze toch best aardig gelukt, vooral de juffer.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen