zondag 3 juli 2011

Laarzenpad keukenhof

Vandaag maar weer eens het laarzenpad bij keukenhof gelopen .
Het was alweer 2 jaar terug dat ik deze gelopen had.
Ik ben bij de Puntenburg begonnen om eerst de lange route te nemen,helaas was bij kasteel Keukenhof de route paaltjes verdwenen en kun je volgens mij ook niet meer via deze route naar De waterbossen.
Bij het kasteel ben ik zelf maar de route gaan lopen maar het laatste stuk was weer dicht door een hek waardoor ik niet bij de waterbossen ben geweest.
Een pdf folder van de laarzenpad is hier te vinden.
Mijn route van het eerste stuk:








Laarzenpad Keukenhof


 Rond het Kasteel

 Het eerste stuk veel verschillende soorten bloemen,tussen de wind vlagen door wat opnames gemaakt.




 Het kortere gedeelte begint ook bij de Puntenburg en wordt goed aangegeven.

 De route paaltjes soms wat tussen het gras verscholen maar het is altijd duidelijk hoe te moeten lopen.
 Dit gedeelte is een echt laarzenpad waar je nog al eens wat modder stukjes tegen komt.

  Ook loop je over hoog gras en riet en smalle plankjes.




en een weiland

Op wat beschutte plaatsen wat insecten  vastgelegd.





Vooral het twee stuk (Wassergeest) is kort maar mooie wandeling.
Jammer dat de markering van het eerste stuk ophoud bij het Keukenhof kasteel.
Naar het advies van Ron de foto's in groter formaat gedaan in Lightroom.
Ook een nieuw logo in de foto's  dit gaat mijn website worden de tijd ontbreekt nu om er aan te werken maar tips en idee├źn om een site te maken zijn welkom op
Iedereen nog bedankt voor de info over het witte en grijze zwaantjes.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Arjen
    best een mooie wandeling bij het keukenhof.
    ik ben er ook wel eens geweest.
    je hebt weer mooie foto's gemaakt.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Arjen,

    Leuke wandeling en en het ziet er uit als een Lijkt ons een leuke plaats om eens foto's te gaan schieten.
    Ik denk dat ik de gps routes maar een beschikbaar ga maken op NAS zodat men ze kan downloaden. Als er genoeg belangstelling is want weinig mensen gebruiken een gps, ze weten niet wat ze missen :-)

    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Arjen,
    Mooie wandeling aan de foto's te zien.
    Lijken net van die klompenpaden, die hier in de buurt veel worden aan gegeven.
    Mag hier graag naar kijken zo door die smalle paadjes struinen.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk die smalle paadjes. Jammer dat de eerste route niet klopte, vind ik toch altijd wel frustrerend. Maar deel twee was erg mooi lijkt me zo.
    Mooie landschapsfoto's met de lage horizon en de prachtige wolkenlucht.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen