maandag 25 juli 2011

Rustige Lepelaarsplassen

Afgelopen zaterdag ochtend een paar uur naar de lepelaarplassen geweest.
Er was vandaag bijzonder weinig te zien het was er op de wind en af en toe wat groepen mensen heerlijk rustig.
Heb ook niet veel foto's gemaakt toch een paar overzicht foto's van de donkere wolken en het hoge water.
Het hoge water viel me gelijk  de laatste keer dat ik er was het water veel lager en waren er ook regelmatig zilver reigers te bewonderen.

De aalscholvers zitten ongestoord op hun eiland

De takken staan bijna onderwater het lijkt me te hoog voor de zilverreiger en de lepelaar.


 Nog even naar de kluut kijkhut geweest maar daar was het ook stil.
Bij de wildrooster was deze lepelaar naar voedsel aan het zoeken.

Bij de grote Praambult een groep Konikpaarden

Weinig gezien maar toch een mooie ochtend gehad het kan niet altijd een top dag zijn.


Heb ook een begin gemaakt met mijn site  http://natuurgpswandelingen.nl/blog/ 
Ga deze met Wordpress maken tips en of idee├źn zijn welkom 

5 opmerkingen:

  1. Hallo Arjen,

    Jammer dat je niet veel voor je lens kreeg, maar ondanks dat heb je toch nog optimaal gebruik gemaakt van wat je gezien hebt. Je kan niet altijd een top dag hebben, maar die komt er vast en zeker wel weer aan voor je.

    Ik zie nu trouwens pas dat je als headerfoto het landschap van de Maasduinen hebt gebruikt. Ik herkende het namelijk. genomen vanaf de lange brug.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Arjan,
    Jammer dat er niet veel te zien was, lijkt een mooi gebied om er een keer naar toe te gaan.
    De beelden die ja laat zien zijn geven een mooi overzicht. Ga je site gelijk volgen, ben benieuwd wat we nog meer te zien krijgen.

    Groet,
    Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helaas zat het weer niet meer en heb je niet veel gezien. Gelukkig kun je later altijd nog een keer terug gaan.
    Mooi gebied!
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Arjen,
    Dat komt omdat je de vorige keer zoveel gezien heb daar.
    Maar het is een mooi gebied om te wandelen, en de volgende komt de zeearend weer langs.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Arjen
    Ook al zie je er niet veel..zo'n dagje is altijd de moeite waard..En dat heb je in de natuur..De natuur laat zich niet dwingen.
    Het water staat zeker hoger..in de Lepelaarsplassen..de takken komen maar net boven de waterspiegel uit..zou dat iets met de kwaliteit van het water te maken hebben?..ik denk het wel.Alhoewel ik het kleinste eilandje nog steeds ziet..op je foto.
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen