woensdag 17 augustus 2011

Awd en nog wat vragen

De voorspelde regenachtige zondag viel gelukkig mee en dus een middagje  door het AWD gewandeld.
Het was vrij druk op parkeerplaats Panneland dus al snel van de paden afgegaan waardoor ik maar weinig mensen ben tegengekomen.
Vandaag voornamelijk foto's gemaakt met de 20mm tussenring  op de 50-500.

 Mini serie van een bij
Aankomen vliegen
 Zoeken naar nectar
 Gevonden
 Klein kikkertje tussen het gras
 En een Pad
 Bonte Zandoogje

 Kleine vuurvlinder
 Bruine zandoogje


 Onderweg ook weer veel herten gezien maar vaak alweer weg als de tussenring van de camera af was.
 Deze 2 hadden geen haast zat dan ook wel een sloot tussen.


Ik hoop dat ik de vlinders juist herkend heb,gebruik gemaakt van de herkenningskaart van deze site.
Heb me weer prima vermaakt in het AWD Zondag.

Ook zaterdag een prima dagje gehad met Greet en Ben bij het paradijs en Leersumse veld helaas niet veel mooie foto's maar wil toch wel graag van deze 2 weten hoe ze heten.



Vanavond nog even naar Lentevreugd geweest naast veel overvliegende ganzen  en 3 lepelaars kwam ik dit vogeltje tussen de struiken tegen kan ook niet zo snel de naam achterhalen.





 

9 opmerkingen:

  1. Leuke serie, zeker de aanvliegende bijtjes! De vuurvlinder heb je ook mooi vast gelegd. Kleine tip: probeer misschien de volgende keer nog meer diepte in beelden te krijgen door bv. door de knieen te gaan, hierdoor krijg je ook gelijk een nog mooiere DOF. Groetjes, aranka

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Arjen
    Het is weer een leuke, afwisselende serie foto's geworden! De blauwe bloem is de cichorei, van de wortel van deze plant brouwden ze vroeger koffie, misschien herinner je je nog wel het lepeltje Buysman in de koffie ;). Fotogenieke bloem, met die mooie blauwe meeldraden en zeker zo met de druppeltjes erop. Paddestoelen is niet helemaal mijn terrein, maar ik houd het op een elfenbank(je). Groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Arjen, leuke serie!
    Nu weet ik meteen ook hoe het blauwe bloemetje heet.
    Je hebt het er mooi op staan, bij mij was het niet veel.
    De Hommel op het roze bloemetje vind ik sùper en ook het aanvliegende Hommeltje is leuk.
    Was toch een leuk cadeautje dat het Zondag mooi weer was, ik had al gedacht dat je er wel op uit was gegaan.
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Arjen,
    Ook voor mij springt het aanvliegende hommeltje er uit bij deze serie, mooi momentje te pakken!
    Het vogeltje is misschien een puttertje? Weet het niet zeker, want een putter heeft ook rood in zijn verenkleed. Misschien een jonkie of zo.
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Arjen,
    Prachtige foto's gemaakt met je 50-500 en tussen ring, dat werkt wel erg goed.
    Zie dat je ook weer in het paradijs bent geweest met Greet en Ben, ben je weer door het hele paradijs geweest.
    We moeten maar een keer mee gaan naar de blauwe kamer in wageningen of het loofles in kootwijkerbroek.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Arjen
    drie Lepelaars bij Lentevreugd..wat gaaf..ik zou ze daar niet zo snel verwachten..
    Lekker dagje AWD..Ja als het droog weer is...is er altijd wel genoeg te zien qua vlinders enz.
    Het vogeltje in lentevreugd...geen idee..
    Wel mooi met dat gele achterkantje.
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Arjen,

    Wat een mooie foto van de chicorei, weer wat geleerd ook! In de uitvergroting zie je de meeldraden en regendruppels goed. Ik kan je niet helpen met je vragen, sorry.
    Groetjes, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's, dat aanvliegende hommeltje is leuk! Knap "geschoten".
    Groeten, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik denk ook aan een jonge puter.
    Ben al een tijdje niet bij Lentevreugd geweest, toch maar weer eens doen.
    Mooie AWD-Macro serie, je hebt veel vlinders gezien.

    BeantwoordenVerwijderen