woensdag 24 augustus 2011

Heidegloed

Ook zondag een prachtige route door de heide velden gelopen.
Wederom weer een route van Ontrack genaamd Heidegloed.
Deze route begint bij het Station Bussum-Zuid en gaat naar Station Hollandsche Rading een wandeling van 20km. Je kunt ook de verkorte route lopen en de trein in Hilversum weer terug nemen de route is dan 14km.
Ik ben naar Hollandsche Rading gelopen en vandaar weer met de trein naar Bussum.
Onderweg nog een klein regenbuitje gehad ,op de buienradar was het zelfs rood maar dat heb ik gelukkig net gemist wel wat gedonder in de verte gehoord.

Bij een lange wandeling wat minder tijd om verschillende bloemen en paddenstoelen op de foto te zetten maar in het begin toch wat geprobeerd.


Naast de hei ook mooie stukjes door het bos.
Had vandaag een ree tussen de heide willen fotograferen maar dit was de enige die ik ben tegengekomen.
Een groep schapen op een afgezette stukje.
Nog even met de schaaphertster staan praten normaal lopen ze los en worden door de honden in de gaten gehouden maar 1 van de honden was niet geheel fit zodat ze deze wat rust gunde.
Wat overzicht plaatjes






 Tussen de takken nog een roodborstje kunnen vastleggen.
Het laatste stukje door het bos verschillende mieren hopen gezien waarvan deze de grootste was. 

Ook dit was weer een schitterende wandeling over de heide.
Bij deze lange wandelingen heb je wat minder tijd om lang bij een onderwerp te blijven fotograferen maar zo af en toe wat geprobeerd.



11 opmerkingen:

  1. Hoi Arjen
    mooie foto's vooral die hei met die paarse kleur.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Arjen,
    wat een mooie wandeling is dit! Dit is voor mij bekend terrein, maar ik ben nog nooit op het idee gekomen om zo´n combinatie met de trein te doen, ga ik onthouden.
    Je hebt de pracht van de bloeiende hei goed in beeld gebracht, ik kan me ook goed voorstellen dat je hiervan genoten hebt.
    groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Arjen
    Schitterende wandeling en top dat je erbij vermeldt van welk station je kunt starten. Ik denk dat ik deze wandeling zeker ga maken, geweldig mooie landschappen! Bedankt voor de tip! groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Arjen,

    Ziet er prachtig uit daar en zo te zien heb je het naar je zin gehad, en daar gaat het om!
    Leuk om even mee te lopen via de foto's.
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die mierenhoop zie ik bijna nooit, maar ik ga er op letten. Mooie foto's van een heerlijke wandeling.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Arjen,
    Dat was weer een beste wandeling van 20 km, dat doe ik liever in drie keer.
    Het is daar wel heel mooi en uitgestrekt, maar met die mooi heide is het prachtig lopen.
    Je heb toch een hele mooie serie foto's gemaakt nog. Ik email je wel als ik terug ben van vakantie om een keer naar het loofles te gaan.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig die hei, ik hoop morgen op wat droge momenten om even lekker op pad te gaan. Je hebt een mooie wandeling gemaakt, fijn om mee te lopen zo!
    Groeten,
    marion

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha Arjen,
    Weer zo'n fikse wandeling. Door een wel erg mooi gebied nu de hei zo mooi in bloei staat. Dan ook nog een schaapskudde met herder tegenkomen is fantastisch.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie heide wandeling, sommige stukjes (Westerheide) komen me bekend voor.
    Leuk dat je de schaapskudde tegenkwam
    Een wandeling om te onthouden, afstand is ook leuk (alleen minder tijd voor fotografie).
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hai Arjen,

    Voor mij ook zeer bekend terrein en het is daar prachtig.
    De hei staat dit jaar erg mooi in bloei en dat heb je mooi in beeld gebracht.
    Gelukkig toch nog 1 ree. Tsja, je krijgt ze helaas niet op bestelling te zien.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Arjen,

    Prachtige opnames van de Hei die momenteel in volle bloei staan. Je neemt ons mooi mee naar je wandeling. Een lange maar toch een hele mooie wandeling geweest zo te zien.

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen