maandag 1 augustus 2011

Struinen door het Paradijs

Op uitnodig van Cees samen met Greet en Ben naar het Paradijs geweest.
Aangenaam verrast door dit stukje natuurgebied Bos,Hei,Weiland  beekjes en Vennen allemaal dicht bij elkaar geen wonder dat het het Paradijs heet.
We zijn eerst voor de reeën gegaan en Cees had niets te veel gezegd we hebben er genoeg gezien.






Het was wat donker weer waardoor de iso omhoog moest en er wat ruis op de foto's komt. 







Al de reeën foto's zijn gemaakt met de sigma 170-500.
Na een broodje en wat drinken mocht ik de sigma 50-500 OS op de camera zetten de rest van de foto's zijn daar mee gemaakt.
Een mooie lens die je overal voor kan gebruiken,was zelf verrast hoe dichtbij je nog kan komen met deze lens.(macro)
Net op de camera toen deze haas voor bij kwam.

 Geen reeën meer gezien maar nog wat bloemenfoto's gemaakt




 en nog wat insecten



Prachtige ochtend gehad in het Pardijs in goed gezeldschap.
Kreeg het idee om nog even  langs de lepelaarplas te gaan en Greet vond dat ook een leuk idee en van Ben mocht ik de lens nog even lenen ik ben hem daar heel dankbaar voor.
Aangekomen bij de lepelaarplas was er weinig te zien jammer want ik had de lens daar graag uitgeprobeerd.
Na een eendje op de terug weg maar weer wat bloemen op de foto gezet het is prachtig al die verschillende kleuren bloemen.






Het is een lange dag geworden waar ik weer een mooi stukje Nederland heb gezien.
Bedankt allemaal voor deze prachtige dag.

10 opmerkingen:

  1. Hoi Arjen, leuk een blog met foto`s waar ik bij was!
    Was inderdaad jammer dat je de 50-500 lens nog niet op je camera had bij de Reeën.
    Toch leuk om te zien die Reeën.
    Je bloemenfoto`s zijn mooi geworden met die tussenringen en zelfs nog een bijtje op een Korenbloem.
    De Gentiaan heb je mooi in beeld gebracht, staat er helemaal op, dat lukte bij mij niet met de 100-400.
    Het Eendje vanuit de kijkhut is een Tafeleend vrouwtje (wist iemand op Zoom).
    Het was een hele leuke dag en we hebben mooie dingen gezien.
    Jij ook bedankt voor de mooie gezellige dag,
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Arjen,

    Mooie opnames heb je kunnen maken van de Reeën in het open veld. Je ziet dat daar duidelijk de bronst aan de gang is. helaas zat het licht niet mee maar je hebt wel geweldig kunnen genieten van deze sierlijke Reeën. De tafeleend heb je er ook mooi opgezet met dank aan de lens van ben.

    Gr,
    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Arjen,
    Reeën hebben we aardig wat gezien, alleen het licht had beter gekund.
    Je heb toch een hoop mooie foto's kunnen maken zo te zien.
    Ik heb ook erg genoten van deze dag, jammer dat je later in bij de lepelaars plassen niet meer zo veel gezien heb.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo te zien en te lezen hebben jullie een prachtige dag beleefd in het Paradijs, leuk om er even van mee te genieten.
    Groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat is dat toch leuk, om zo'n veld met een reebok en reegeit voor je te hebben. Dat is de natuur beleven en op en top genieten. Ook de bloemen zijn prachtig, ja het paradijs is een mooi gebied...ik ben er ook geweest.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Arjen,

    Zo te zien toch een leuke dag gehad ondanks het weer. De reeën zijn prachtig en de bloemen staan er ook goed op.
    De ISO ruis is redelijk makkelijk te verwijderen met bijvoorbeeld Adobe Lightroom 3.
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een een verschrikkelijke mooie varia aan foto's. De natuur geeft ook zoveel mooie items om te fotograferen, dat je echt kan blijven kieken.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Arjen
    Jullie hadden wel een superdag met Cees..in het paradijs.Vooral de reeën zijn super.
    En die blauwe bloemen...Ja een prachtgebied..waar ik zelf ook nog eens terug ga.
    Want het is daar echt genieten.
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Arjen,
    Je opnames zijn met het licht dat we hadden redelijk geslaagd. Bij mij was alles bagger, maar ja dan moet ik mijn statief maar niet vergeten.
    Het was een mooie ochtend in goed gezelschap, ik zie je zondag.

    Groet,
    Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Arjen,
    Wat hebben jullie veel reeen gezien, fijn zeg. Ik was vandaag al blij om er ergens 2 en daarna nog 1 te zien. Klinkt goed het Paradijs, zeker met de reeen en de mooie bloemen. De rose korenbloem is mijn favoriet.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen