zondag 21 augustus 2011

Vierheidenroute

Dit weekend 2 heide routes van Ontrack gelopen.
Deze Blog gaat over de Vierheidenroute van 20km die hier te vinden is.Dit is de GPS variant maar op de site is ook een kaart versie aanwezig.
De route begint bij (zweef)vliegveld Terlet en gaat over de vier grote heide gebieden Loenermark, Zilvense heide, Rheder en Worthrheder heide en de Terletse heide.
Prachtige stukjes natuurgebied met mooie uitzichten.
En in deze tijd is de heide prachtig paars gekleurd.

De routekaart
Aan het begin van de route een paard in de wei
 Dan ga je door een hekje en kom je het gebied binnen waar de hooglanders ook lopen te grazen.

De ochtend zon door de bomen vind ik altijd een mooi gezicht.

Toevallig zijn Peter en Janny pas ook naar dit gebied geweest en viel dit mooi gelegen boerderijtje hun ook op. Hun verslag is Hier te lezen.
Op het land zag ik dit vogeltje.
In dit gebied kom je naast veel hei ook regelmatig bosbessen tegen.
De bloem
 De enige vlinder die ik regelmatig tegen kwam was de Klein Koolwitje waren er bewegelijk en bleven nooit lang zitten.

         
Het gezoem van de bijen was overal goed te horen tussen de hei.
Prachtige ver gezichten kun je hier vinden.
 




Je komt ook langs een grote uitkijktoren,ben daar niet geweest het was er vrij druk toen ik er langs liep.







Heb genoten vandaag van de vergezichten en de de bloeiende hei.

Bedankt iedereen voor de reacties op mijn vorige blog leuk dat ik nu van Albertine de naam van het plantje gevonden heb en de herinneringen van het nlepeltje in de koffie weer terug kwam.
Loes ik dacht zelf ook aan de Putter maar was/ben er niet zeker van.
Henk de lepelaars vlogen over heb ze nog niet op lentevreugd gezien.
Cees je mailt maar als je naar de Blauwe kamer gaat ga ik graag mee.

10 opmerkingen:

  1. Hoi Arjen,

    20 km, wat een wandeling. Dan ben je de hele dag bezig of niet? Het is nu wel de beste tijd om hem te lopen, nu de hei zo mooi in bloei staat. je hebt er een mooi verslag van gemaakt, een mooie herinnering aan deze tocht.

    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Arjen,
    je foto's zijn weer erg mooi.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Arjen,

    Dat is een aardige wandeling geweest :-)
    Ik heb weer wat bekende dingen gezien op jouw foto's. mooi werk.
    Ja, het is erg mooi daar in die omgeving en het was leuk om daar weer eens te wandelen.

    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Arjen, dat was een lange mooie wandeling en je hebt er leuke foto`s van gemaakt.
    Wat goed dat de Hooglanders daar geen oormerken hebben.
    Leuk de jonge Witte Kwikstaart op de keutels!
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie wandeling lijkt me, maar wel een heel end: samen met het fotograferen dagvullend zeker?
    Leuk verslag zo, heerlijk die heidefoto's!

    Groeten,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Arjen,
    Is wel een beste wandeling 20km, maar wel heel mooi met die mooi gekleurde hei.
    Zijn wel mooi ver gezichten, het is ook een mooi gebied daar, en de foto waar het licht tussen de bomen door komt vind ik ook altijd mooi.
    Ik email je nog wel, ga eerst een poosje op vakantie.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Arjen,
    Wat een mooie vergezichten heb je daar, die heb je ook heel fraai vastgelegd.
    Ik ben afgelopen week ook de bloeiende heide op geweest, het is er echt genieten, en nu geniet ik nog eens heerlijk rustig van jouw lange wandeling, prachtig blog!
    Groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie wandeling. Ik denk dat ik hem even ga printen, want volgend weekend zijn wij daar in de buurt (in Rheden). De hei is prachtig nu.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Arjen,

    Wat is het toch een prachtig gezicht de Heide in volle bloei. Heerlijk meegenieten van al deze opnames.

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Arjen
    Een beste wandeling twintig kilometer..Maar wel één die de moeite waard is..de heide is prachtig..en als de heide bloeit..dan zijn de landschapfoto's echt heel mooi. Op die ene foto waar het pad te zien is tot aan de horizon..dan denk ik.."Woaw!!..dat is nog een eind lopen:)
    Mooie serie weer Arjen.
    Gr Henk
    p.s.Jammer dat de Lepelaars niet in de katwijkse duinen/Lentevreugd zitten..maar alleen overvliegen...Van mij mogen ze hier gaan nestellen :)

    BeantwoordenVerwijderen