maandag 8 augustus 2011

Zaterdag middagje AWD

Zaterdag middag weer eens naar het AWD geweest.
Er was geen bui in de buurt volgens de buienradar dus een mooi middag om een wandelingetje te maken.
Wilde graag deze middag de mannetjes damherten op de foto zetten.
Bij ingang Panneland gelijk recht gegaan en daarna langs het ruiterpad ben langs dat pad al vaak mannetjes tegengekomen maar vandaag dus niet.
Wel de eerste vlinder voor vanmiddag.

Je ziet vaak de sprinkhanen voor je voeten wegschieten vandaag zag ik er een op een blaadje springen.


De eerste regendruppels kwamen naar beneden,maar heel kort en onder de bomen werd je geeneens nat.
Het eerste hert voor vandaag.

Een klein stukje verderop wat vlinders





Tussen het gras verscholen een pad


En toen begon het weer zachtjes te regenen ,toch even de buienradar bekijken en nu was er een flinke regenbui in aantocht.
Camera in gepakt en dan snel richting Panneland kon nog net.

En ja hoor een klein stukje verderop de mannetjes herten camera weer uit de tas.


Was vlakbij de schuilhut bij de vossen dus ben daar maar heen gegaan om schuilen.
Daar waren nog 2 mensen die voor het eerst in de AWD waren ze wisten niet dat je ook van de padden  af mocht  ze vonden dat erg leuk dus die zullen nu wel vaker komen.

Heb nu ook eens de jonge vossen gezien de regen maakt voor hun niets uit.

 Na de regen en een donderslag weer richting Panneland waar de konijnen weer lekker aan het eten waren.
Het was weer ondanks de regen een mooie middag.

10 opmerkingen:

  1. Hallo Arjen,
    tja, die regenbuien komen op de meest onverwachte momenten, we raken er al aan gewend :-)
    De dieren blijkbaar ook, wat een prachtige damhertmannen met die grote geweien, super!
    De icarusblauwtjes vind ik ook zo mooi, vooral die tweede foto waar ze met zijn tweetjes op staan is zó goed gelukt.
    Moet ondanks de regen toch een fijne midddag geweest zijn.
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Arjen.

    De regen houd maar niet op de laatste weken. Maar zo te zien heb je nog leuke foto's kunnen maken in de AWD. Wij waren daar vrijdag voor een nieuwe wandeling door het verleden en toen was het nog bloedheet. :-)
    Prachtig die geweien van de damherten! En die pad is ook gaaf.
    Trouwens leuk dat je nog ff op Kwintelooijen bent geweest, dat is inderdaad een mooi stukje natuur.

    Groet,
    Peter en janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Arjen,
    Wat heb je weer veel gezien tussen de buien door. Dan heb jij nu de schuilhut een keer kunnen gebruiken waar hij eigenlijk voor bedoeld is. Gaaf de laatste foto van de twee vlinders, heel mooi.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Arjen, ik had je ervaringen al gehoord en nu de beelden.
    Er zitten fraaie plaatjes bij, de vlindertjes samen op het blad, heel mooi gedaan.
    De foto`s moeten wel even aangeklikt voor een vergroting dan zijn ze prachtig.
    Mijn favoriet is het Hertje dat je van voren hebt gefotografeerd, een top foto vind ik dat met mooi wazige achtergrond.
    Al noem ik niet alles, ik heb er van genoten.
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Arjen,
    Hele fraaie beelden laat je ons weer zien, Dammers, vossen en het kleine spul staan goed op ondanks het weer, mooi gedaan!!!

    Groet,
    Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Arjen,
    Je heb tussen de buien door wel een hele mooie serie foto's gemaakt.
    Vind de damherten met die grote geweien wel heel mooi op staan, die wil ik ook nog wel eens gaan fotograferen.
    Alle foto's zijn prachtig, vooral als je ze groot bekijk.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Arjen
    Wat had je de damherten er mooi op...en wat een prachtige geweien hebben ze al..ik moet er nodig weer eens naartoe..De vossen..dat blijft trekken zo'n plek ..
    De vlinders..ach..wat hebben die een waardeloze zomer zo..of zouden ze er aan wennen? :)
    Mooie wandeling..en ja..die regen..we weten niet beter..
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja die regenbuien kwamen heel onverwacht opzetten (had ik zondag last van) maar je hebt toch waar je voor kwam. De foto's van de damhertmannen vind ik prachtig. Mooie vlinderfoto's ook. Vooral die met de twee icarusblauwtjes samen. Ik moet echt weer eens naar de AWD want als ik dit zo zie merk ik dat ik het heb gemist...

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Arjen,

    Wat heb jij een mooie wandeling gemaakt, en wat heb je daarbij veel gezien. De Hinde die haar tong uitsteekt is echt héél gaaf om te zien. Icarusblauwtjes heb je ook erg mooi op de plaat gezet. Man Damherten toch ook nog tegengekomen. Altijd mooi om te zien. Dan ook nog eens de Vossen. Tjonge jonge ik droom hier stiekem steeds van als ik in de AWD kom. Jij bent gewoon alles in één wandeling tegengekomen.

    Leuke reeks om te bekijken weer.

    Groeten en fijn weekend.

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt zomer weer is het niet helaas, maarja ik ben niet anders van dit land gewend! Leuke serie Arjen, de damherten foto's doen het dan ook goed! De aandacht goed op het onderwerp gelegd. Groetjes, araka

    BeantwoordenVerwijderen