zondag 4 september 2011

Wildbaan

Gisteren met Greet en Ben naar de wildbaan geweest op de Hoge Veluwe.
Ik ben daar nog nooit geweest,was dus zeer benieuwd hoe het daar was.
We zaten al vroeg bij de wildbaan om een goed plekje te hebben.
Het wachten kan beginnen maar met het mooie weer het uitzicht en de mensen om je heen is dat gewoon genieten.
Rond half 7 werden de eerste gezien op het eerste veld,wij stonden natuurlijk op het 2e maar al gauw kwamen ze naar het 2e veld.
De foto's in Lightroom wat bewerkt Wat gedaan met de Belichting ,Lichtsterkte en Contrast.
Soms wat verscherpt en gecropt.
Helaas lieten de grote mannetjes zich vandaag niet zien.
 Deze Spitser wilde nog wel even poseren.



Deze flink gecropt



Het was een prachtige dag en een mooie belevenis ga daar zeker nog wel een paar keer heen.

12 opmerkingen:

  1. Hoi Arjen, jij bent snel!!
    Ja, het was gisteren een gezellig dagje!
    Je hebt de Herten er mooi op staan, (ik heb ze allemaal in de vergroting bekeken), mooi met de koppie`s omhoog.
    Ik heb er ook veel met de koppie`s naar beneden.
    Het is een heel aparte ervaring als de Herten ineens uit de dekking komen.
    Ik las bij mijn vorige blog reactie`s van mensen die het maar niks vinden maar ik heb mij prima vermaakt.
    Vandaag valt het mee met het weer, je bent vast nog even op stap gegaan.
    Groetjes en tot snel,
    Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohh wat mooi.
    Ik hoop dat ik dit over een paar weken ook te zien krijg, als ik daar een kijkje ga nemen.
    Ik was wel in de buurt gisteren (Veluwezoom), maar daar hebben we geen wild gezien.
    Prachtig licht, dat heb je nu in de avond wel.
    Mooie foto's, die mij alleen maar meer motiveren om er een bezoekje te gaan brengen.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Arjen,

    Je hebt pech gehad dat de imposante heren zich niet lieten zien,maar dat zonnetje erbij is natuurlijk wel geluk hebben.
    Vooral die ene met dat groene toefje uit haar bek vind ik leuk.

    groetjes, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Arjen,

    ondanks dat de herten enigszins worden gestuurd door ze te voeren is het leuk om een keer mee te maken. Wat mij vorig jaar opviel is dat het burlen amper is te horen vanwege de rondrijdende auto's.
    Het zonnetje op de paarse hei maakt het uiteraard compleet.

    Groeten,
    Ron

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Arjen
    Prachtige momenten op de HV..Het zal er wel weer druk geweest zijn..ze mogen ze dan voeren..Maar het zien van de edelherten is iets unieks..zeker met die gekleurde heide er op..
    mooie foto's
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Arjen,
    Mooie serie! Ik heb ze stuk voor stuk in de vergroting zitten bekijken, echt prachtig, en wat een mooi licht zo aan het eind van de dag.
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hai Arjen,

    Ha, het is een echt circus he?
    Maar als je de hordes fotografen even wegdenkt, dan kun je daar heerlijk genieten en uitraard prachtige foto's maken.
    Jij hebt er in iedere geval een prachtige serie aan over gehouden.
    Heel mooi.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Arjen,

    Ik weet hoe mooi het daar is, en dat je volop geniet daar. Ben er pas ook voor het eerst geweest. Het is afwachten wanneer en hoelaat ze uit de dekking komen. Bij ons was het alleen maar een grote groep Hindes die zich lieten zien. Jij hebt de Spitser er ook nog erg mooi op gekregen. Ik ga er zeker ook nog paar heen. Ondanks de vele fotografen is het toch wel bijzonder mooi.

    Gr,
    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Arjan,
    Het was nog even spannend of het wel ging gebeuren. Het wachten heeft wel mooie plaatjes opgeleverd, mooi gedaan!!

    Groetjes,
    Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Arjen,

    Mooie platen van deze machtige dieren!
    Jammer dat het zo druk is, maar de platen zijn de moeite zeker waard!
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Arjen
    Mooie dieren in prachtig avondlicht gecombineerd met de paarse heide, geen wonder dat iedereen zich daar verdringt! Je hebt een mooie serie weten te schieten. Groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Arjen,
    Je heb een prachtige serie gemaakt, als je weer gaat bel even ga ik misschien met je mee, kunnen we ook even in de boshut kijken.
    Ben er gisteravond ook geweest.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen