woensdag 9 november 2011

Costa Rica deel 2

Bedank voor de leuke reactie's van mijn eerste blog over Costa Rica.
Ik ben nog steeds druk bezig om alles uit te zoeken maar heb weer een selectie gemaakt.
Ik denk de Green Kingfisher (43) of de Amazon Kingfisher (42) lijkt erg op elkaar

Green Heron(19)

 Little Blue Heron (13)
  Een roofvogel maar welke?
 Northern Jacana (21)
 Great Egret (17) 
 Anhinga (5)
Mangrove Swallow (40) 
Boat-Billed Heron (10)
Turkey Vulture (29)
 Groove-Billed Ani (38)
 White-Throated Magpie-Jay
Voor de reisgenoten deze vogel komt niet voor in de folder van de Crocodile Safari maar zal menig een uit zijn/haar slaap gehouden hebben maakte erg veel lawaai.
Ook nog een avond tour gedaan lastig om dat mooi op de foto te krijgen maar toch wat geprobeerd met de compact camera.
Het bekendste kikkertje van Costa Rica ook nog tegengekomen maar niet zo mooi als in de folders.
 Nog wat andere nacht dieren


En nog wat andere dieren tot slot van deze blog
Basilisk
Ook wel bekend als Jesus Christ Lizard omdat hij over water kan rennen.

 Vleermuizen op een boomstam 
 Wat dichterbij
 Kaaiman, de krokodillen komen later nog in een Blog
3 teen Luiaard
 Slinger apen


 Kan even niet op de naam dus wie helpt?

Het is weer een lange blog geworden maar heb ook zoveel gezien dat er zeker nog een volgende blog komt.
Alvast bedankt voor het kijken.

11 opmerkingen:

  1. Hoi Arjen
    voor mooie foto's moet je in costa rica zijn
    geweldige foto's
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Arjen,

    Ook in deze serie weer veel herkenbaars en daardoor extra leuk natuurlijk.
    Leuk he om zo'n luiaard en de aapjes te zien.
    De lizard vind ik erg mooi.
    groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Arjen,
    Ongelooflijk wat je daar allemaal bent tegengekomen, moet echt feest geweest zijn ;-)
    Mooie serie heb je er weer van gemaakt
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hai Arjen,

    het ziet er allemaal prachtig uit.
    Heel leuk die vleermuizenpolonaise!
    Jammer eigenlijk dat je zoveeeeel gezien hebt.
    Nu krijgen de foto's niet de aandacht die ze verdienen. Van sommige dieren zou ik graag meer verschillende foto's zien, maar dan zou je blog eindeloos worden.
    Een klein puntje van kritiek.
    Een aantal van je foto's kunnen wat meer contrast gebruiken. Nu komen sommigen wat flets over en dat doet afbreuk aan je foto's.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Arjen,
    Ik kan mij voorstellen dat die achtien dagen voorbij gevlogen zijn. Wat een rijkdom aan natuur en wildlive. Prima opnames van de vele dieren voor je lens hebt gekregen. Zal een lastige opgave geweest zijn met zo weinig licht en ook nog uit de hand moeten fotograferen. Knap werk!!!

    Groetjes,
    Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Arjen, wat moet het saai zijn weer thuis na alles wat je hebt gezien!
    Geweldig om deze dieren te zien in het wild.
    Heel leuk om te kijken naar zo`n bijzonder blog.
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat veel vogelsoorten, en ook zo veel soorten die ik echt niet ken. De zwaluwtjes op het boomstammetje vind ik erg leuk.
    Ook mooizijn de andere vogels, wat een kleuren.
    De apen, leuk om die zo in het wild te z\ien, maar de kaaiman, brrr..die vind ik wel een beetje eng. Wel mooi op de foto gezet hoor.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Arjen
    Prachtig die Ijsvogels..Ook de vleermuizen op een rijtje zijn erg mooi..Ga zo maar door..Het zijn prachtige foto's waarnemingen..
    Ik had die mooie kikker er wel helemaal op willen zien..Maar ik neem aan dat hij er vandoor ging..
    Ja..Als je dit allemaal zo ziet..Man wat heb jij daar veel gezien..
    Je komt daar al niet tot slapen toe lijkt mij..van al die indrukken...En als je dan door die vogel nog wakker wordt gehouden ook :)
    Prachtige serie...Arjen
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  9. je hebt vast van elk dier niet één foto gemaakt, wat zou het lastig kiezen zijn welke je ons laat zien, wat heb je een hoop gezien, dit is echt genieten. Stuk voor stuk prachtig gekleurde dieren.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Arjen,
    Aan je 2 blogs te zien, heb je wel heel veel mooie dieren gezien, en wat een namen. Het lijkt me heel moeilijk om nu uit te kiezen welke foto's je allemaal in je blog wil hebben, en ben benieuwd hoeveel foto's je gemaakt heb. En je volgende wandelingen zullen eerst nog wel even een beetje saai zijn als je dit allemaal gezien heb. Ik heb genoten van alle foto's, en ben bebieuwd naar de rest.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hoi, jouw varaan is eigenlijk een Leguaan!
    peter geene

    BeantwoordenVerwijderen