zaterdag 21 januari 2012

Brouwersdam en Boshut

De eerste blog van het nieuwe jaar.
Heb alweer een paar wandelingen achter de rug maar weinig foto's gemaakt.
Vorige week een mooie weekend en dus maar weer eens met de camera er op uit.
Door wat krap in de tijd en een computer die niet meer wilde wat weer een hoop tijd kost  eindelijk weer een blog.
Zaterdag met Ben en Greet naar de Brouwersdam en zondag met Greet naar de veluwe.
Ik plaats foto's van beide dagen.
Zaterdag eigenlijk niet zoveel foto's gemaakt,ja van de velduil maar daar bleef ook weinig van over.






Zondag heel veel foto's gemaakt in de boshut maar door de lage sluitertijd ook daar niet veel van over.
Maar de natuur en lekker in de buitenlucht is voor mij het belangrijkste en dat is afgelopen weekend prima gelukt.












Het was een geslaagd weekend,hoop van de week weer tijd te krijgen om te reageren,is er ook bij ingeschoten.

14 opmerkingen:

  1. Hoi Arjen,
    Dat velduiltje met de het rijtje paaltjes is super, en de zeehond zou ik ook graag eens in beeld krijgen, net als trouwens het eekhoorntje!
    Ondanks de lange sluitertijden heb je heerlijke plaatjes gemaakt in het hutje van al die vogeltjes. Goed bedoeld puntje van kritiek: iets meer kijkruimte bij de vogels zou de foto's volgens mij mooier maken.
    groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Arjen,
    Wat er van over bleef zijn wel heel mooi van de velduil, zou ik graag ook een keer zien. En de foto's vanuit de boshut zijn allemaal prachtig.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Arjen, je hebt toch een paar mooie foto`s vanuit de boshut!
    Het Woelmuisje heb ik niet zo mooi!
    De vogeltjes heb je er ook goed opstaan al net als ik veel weg gegooid hebben.
    Het was een hele leuke ervaring en toen ook nog het Eekhoorntje verscheen was het echt kicken.
    Het Zeehondje en de Velduil heb je er ook prima opstaan.
    wat was het leuk hè?
    We moeten gewoon nog een keer terug met beter licht.
    Fijne wandeling morgen,
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Arjen,
    Geweldige lokatie de Brouwersdam, ik wil daar graag een keer naar toe. Ik wacht op wat beter weer. Wat goed dat je de zeehond en de velduil te zien kreeg. Leuk de uil op de paaltjes.
    Het boshutje is een heerlijk plekje. Gaaf dat het eekhoorntje nog even kwam. Mooie foto.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Arjen,
    Ondanks je wat sombere woorden aan het begin heb je mooie foto's kunnen maken! De uil is bijzonder en mooi en ook de eekhoorn, wolmuis en enkele plaatjes geschoten in de boshut kunnen me zeer bekoren!
    Benieuwd wat het wordt als je betere lichtomstandigheden krijgt!
    Groeten, marion

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Arjen.
    geweldige foto's een bekent plekje.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Arjan
    Leuke en vooral mooie serie
    Gr Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hai Arjen,

    Mooi man!
    Velduilen blijven toch prachtige vogels, hoe vaak ik ze de laatste tijd ook voorbij zie komen. Mooi geplaat.
    De foto's uit de hut zijn ook erg goed gelukt. Valt toch niet mee om met het slechte licht daar een goede foto te maken.
    Eekhoorn is erg mooi geworden.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die velduil is natuurlijk een superwaarneming. Ik zou al blij zijn met een mindere foto van dat dier, maar jouw foto is toch nog heel goed.
    Ook de boshutfoto's zijn ondanks het weinige licht toch goed hoor. Zelfs die snelle woelmuis.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Arjen,
    Het was jammer van zaterdag maar dat zal je altijd zien, zitten al met al leuke opnames tussen. De opnames van zondag zijn zien er best goed uit al ben ik het met Loes eens dat je iets meer ruimte kan geven voor de vogels. Binnenkort maar weer eens afpreken. De eekhoorn is wel heel fraai,TOP!!

    Groetjes,
    Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie beelden laat je hier zien Arjen. Velduil, Zeehond, en dan de waarnemingen vanuit de boshut. Levert altijd mooie plaatjes op, vooral als er zulke vogels, en de Eekhoorn langskomt.

    Als ik je een tip mag geven: Als je in RAW fotografeer moet je eens proberen om meer contrast/verzadiging/levendigheid in je foto's te brengen. Dan springen zulke foto's er nog meer tussenuit.

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Voor het eerst op je blog gekeken en heb al heel wat mooie foto's gezien en heb me daarom als volger aangemeld zodat ik nog vaker kan komen kijken bij je. Zo te zien kan ik nog heel wat leren van jou foto's dus reden genoeg om nog eens langs te komen.
    Gr. Arie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Arjen
    Jullie hebben de Velduil en de Zeehond nog gezien..Super!..Wij zijn Zondag geweest..Het was koud en geen Zeehond en ook geen Uil..
    Maar wel een mooie dag met veel moois.
    Ook het hutje is leuk..Vooral de Eekhoorn..wat is die gaaf!
    Groetjes Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De zeehonden zijn een vaste prik bij de spuisluis tegenwoordig. Ik vind je laatste vink er mooi op staan!

    BeantwoordenVerwijderen